Usein kysyttyä

Mistä löydän palkanmaksuaikataulun ja miten sitä luetaan?

Palkanmaksuaikataulu löytyy palvelualustamme Tiedoksi-välilehdeltä. Valitse oman työskentelyalueesi mukainen aikataulu. Aikataulusta näet, milloin tehdyt tunnit pitää olla tallennettuna (työntekijä) ja hyväksyttynä (esimies), jotta ne ehtivät suunniteltuun palkanmaksuun.

Miten ja minne voin toimittaa verokorttini?

Verokortin voi toimittaa jollain seuraavista tavoista:
  1. Skannattuna tai valokuvattuna sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@sarastiarekry.fi
  2. Postitse osoitteeseen Sarastia Rekry Oy, Sibeliuksenkatu 1 A 8, 13100 Hämeenlinna
  3. Laita verokortti palvelualustalle omiin liitetiedostoihisi ja ilmoita meille asiasta joko soittamalla tai sähköpostitse

Mitä teen, kun en muista käyttäjätunnustani ja/tai salasanaani?

Palvelualustan kirjautumissivulla on Unohtuiko salasanasi?- painike, josta voit tilata uuden salasanan. Samalla sivulla on kohta Unohtuneet tunnukset, jos olet unohtanut sekä käyttäjätunnuksen että salasanan.

Miten teen palvelupyynnön?

Palvelupyynnön saat tehtyä kirjautumalla palvelualustallemme. Hallinta-otsikon alta löydät kohdan Palvelupyynnöt.

Miksi palvelupyyntöjä pitää tehdä? Mistä asioista niitä pitää tehdä?

Emme voi tietoturvasyistä käsitellä henkilö- ja palkkatietoja puhelimitse. Tämän vuoksi niitä sisältävät pyynnöt ja kysymykset tulee hoitaa palvelualustallamme palvelupyyntöjen kautta. Näitä ovat esimerkiksi työtodistuspyynnöt ja osoitteenmuutokset.

Tarvitaanko tartuntatautilain mukaan soveltuvuutta yksikössä x?

Useat yksiköt vaativat tartuntatautilain mukaista soveltuvuutta. Myös influenssarokotus tulee olla kunnossa influenssakautena. Vaadittujen rokotteiden listan löydät Tietoa työntekijälle -sivulta.

Miten ilmoitan tartuntatautilain mukaisen soveltuvuuteni?

Ilmoita soveltuvuutesi palvelualustallamme Luvat ja taidot -kohdassa.

Miten saan sote-kortin?

Yleisen terveydenhuollon toimikortin voi hakea mistä tahansa rekisteröintipisteestä ja se voidaan myöntää Valviran ylläpitämään terveydenhuollon ammattihenkilöiden keskusrekisteriin (Terhikki-rekisteri) rekisteröidyille terveydenhuollon ammattihenkilöille. Organisaation henkilöstökortti on organisaatiokohtainen ja se voidaan myöntää tarvittaessa muullekin ammattihenkilöstölle. Lisätietoa sote-kortista sekä linkki rekisteröintipisteisiin löytyy Tietoa työntekijälle -sivulta.

Miten merkitsen tuntini?

Tunnit merkataan Serenettiin kirjautumalla palvelualustallemme. Avaa Serenetistä työtehtävä, jonka tunnit haluat merkitä. Pääset näin joko vahvistamaan suunnitellut työtunnit tehdyiksi tai vaihtoehtoisesti merkitsemään tekemäsi työtunnit.

Mistä kilometrikorvaukset maksetaan?

Kilometrikorvaukset maksetaan työntekijälle esimerkiksi silloin, kun työntekijän on täytynyt omalla kulkuneuvolla siirtyä kesken työvuoron toiseen yksikköön. Myös kotihoidon asiakasmatkoista maksetaan kilometrikorvaukset toteutuneiden kilometrien mukaan.

Miten kilometrikorvaukset merkitään?

Kilometrikorvaukset merkitään Serenettiin kirjautumalla palvelualustallemme. Avaa Serenetistä työtehtävä, jonka kilometrikorvaukset haluat merkitä ja kirjaa ensin toteutuneet työtunnit. Tämän jälkeen pääset lisäämään uuden merkinnän, ja voit valita pudotusvalikosta kohdan Kilometrikorvaus. Toteumaan tulee syöttää ajettu kilometrimäärä ja lisätietoja-kenttään kuljettu ajoreitti.

Mikä on hälytysraha ja mistä sitä maksetaan?

Hälytysraha 30 euroa maksetaan vain jo alkaneeseen työvuoroon, tai jos työntekijä pyydettäessä tekee kaksi työvuoroa peräkkäin samassa yksikössä ilman, että asiasta on sovittu aiemmin. Jos työntekijä tekee kaksi vuoroa peräkkäin, on jälkimmäisen työvuoron kestettävä vähintään viisi tuntia tai siihen asti, kun poissaolevan henkilön työvuoro olisi kestänyt.

Miten toimitan rikosrekisteriotteen? Missä yksiköissä tarvitsen sitä?

Rikosrekisteriotetta tarvitaan yksiköissä, joissa on alaikäisiä lapsia tai nuoria. Rikosrekisteriotteen voit toimittaa skannattuna tai kuvana sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@sarastiarekry.fi tai postitse osoitteeseen Sibeliuksenkatu 1 A 8, 13100 Hämeenlinna.

Voinko suorittaa lääkehoitoluvan kauttanne?

Voit, jos olet valmistunut hoitotyön ammattilainen ja toimit meillä aktiivisena keikkalaisena. Lisätietoa saat Tietoa työntekijälle -sivulta tai soittamalla asiakaspalveluumme 03 621 3900. Järjestämme lääkehoidon tenttejä keskitetysti isoimmilla paikkakunnilla kerran kuussa tai kerran kahdessa kuussa.

Mikä työehtosopimus Sarastia Rekryllä on käytössä?

Käytössämme on AVAINTES.

Olen ollut joskus teillä keikkalaisena ja haluan aloittaa taas uudelleen. Miten toimin?

Soita asiakaspalveluumme, puh. 03 621 3900. Jos edellisestä keikastasi on pidempi aika, sinulle sovitaan uusi keikkastarttiaika tietojen päivittämistä varten.

Olen liiton jäsen. Mihin toimitan jäsenmaksun perintävaltakirjan?

Mikäli haluat palkastasi perittävän liiton jäsenmaksun, toimita meille perintävaltakirja täytettynä ja allekirjoitettuna joko skannattuna sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@sarastiarekry.fi tai postitse osoitteeseen Sibeliuksenkatu 1 A 8, 13100 Hämeenlinna

Miten saan työ- tai palkkatodistuksen?

Työ- ja palkkatodistukset saat laittamalla meille palvelupyynnön.

Kun olen toivonut työtehtävää, miten ja milloin saan tietää, sainko sen?

Pyrimme kiinnittämään työntekijät 1-2 arkipäivän kuluessa. Saat ainoastaan työtehtävään kiinnittymisestä tekstiviestin, eli jos et saa vuoroa, siitä ei tule viestiä. Jos kiinnitys menee pidemmälle, soitamme työntekijälle varmistaaksemme, onko tämä edelleen käytettävissä ko. vuoroon.

Mitä minun pitää lisätä palvelualustan liitetiedostoihini?

Liitetiedostoihin on tärkeää lisätä opintosuoriteote tai tutkintotodistus jo ennen keikkastarttia. Lisäksi liitetiedostoihin tulee liittää mahdolliset muut alan todistukset ja luvat esimerkiksi hygieniapassi, ensiaputodistus, lääkelupatodistus.

Mikä on varma saatavuus?

Varma saatavuus tarkoittaa merkintää työntekijän saatavillaolokalenterissa. Varman saatavuuden merkitsemällä tietylle ajankohdalle tarkoittaa sitä, että hänet voidaan kiinnittää tänä ajankohtana oleville työtehtäville suoraan. Varman saatavuuden merkinneet työntekijät menevät etusijalle vuoroja täytettäessä, sillä he kiinnittyvät sopiviin vuoroihin automaattisesti.

Miten käytän saatavillaolokalenteria?

Kirjauduttuasi palvelualustalle löydät kohdan Saatavillaolokalenteri, joka on Hallinta-otsikon alla. Pääset siitä merkitsemään itsellesi joko aikoja, jolloin olet varmasti saatavilla, tai aikoja, jolloin et ole saatavilla keikkatöihin.

Voisin tehdä osan vuorosta, miten toimin?

Vuoroa kannattaa toivoa, vaikka voisit tehdä vain osan siitä. Jos sait tekstiviestin vapaasta vuorosta, vastaa viestiin siinä olevan ohjeen mukaisesti. Jos löysit vuoron työtarjottimelta, klikkaa painiketta Toivo osittain ja kirjaa kellonajat, jolloin voisit työskennellä ko. vuorossa.

Miten saan palkkakuitin?

Saat palkkakuitin joko sähköisesti verkkopankkiisi tai postitse kotiin.

Toivoin vuoroa, miksi en ole saanut siitä vahvistusta?

Jos et ole saanut vahvistusviestiä, ei sinua ole vielä kiinnitetty vuoroon. Et voi kiinnittyä työtehtävään suoraan, jos esimerkiksi olet toivonut vain osaa vuorosta tai pätevyystietosi tai lupasi eivät täsmää niihin, joita yksikkö vaatii.

Ajankohtaista